Email marketing tegner sig for en stor procentdel af det salg, som online markedsførere meste af en outsourcing selskabet.
Dette betyder ikke, det er nemt at tjene penge på email marketing, da der er nogle færdigheder du har brug for at lære. Med den igangværende grad af konkurrence, skal organisationerne demonstrere og tilbyde særdeles god kundeservice, som giver stor værdi og fremragende målrettede budskaber og kommunikation.
Email Marketing er hurtig, billig og let og giver dig mulighed for at få ydelser og produkter til dine kunder, og det er derfor, email marketing er en af de mest magtfulde medier til rådighed i dag, fordi de fleste mennesker i disse dage tilbringer mere tid på at læse deres emails. Men 55% af de emails slettes med det samme uden overhovedet bliver læst, det sker når de er dårligt præsenteret, så er de ikke besværet værd. Så her er nogle grundlæggende ting, du skal vide for en effektiv email marketing kampagne.
Erhvervelse af email adresser (også kaldt kundeemner)
- Du skal indsamle navnet (helst fornavn – efternavn er faktisk ikke nødvendigt) og email adresse på en stor del af dine besøgende – grunden til, at jeg ikke har nævnt deres adresse eller postnummer er fordi de fleste mennesker ikke gider at udfylde alle af disse oplysninger, og du kan få denne senere, hvis du skal bruge dem. For at få deres data skal du opsætte en formular.
- Double Opt-In: En kunde skal have to chancer for at kontrollere deres abonnement til din email liste. Et dobbelt-opt-in arbejder normalt i følgende metode. Kunden giver sin email adresse på din hjemmeside. Kunden får sendt en email med et bekræftelseslink som kunden skal klikke for at godkende tilmeldingen.
- Afmeld mulighed: Alle kunder som modtager email marketing skal have mulighed for at afmelde sig på et senere tidspunkt. Dette afmeld link indsættes normalt i bunden af alle emails(efter Dansk lovgivning skal der altid være et sådan link). Man er også begyndt at se at der er afmeld link i toppen af emailen, dette skyldes at man er begyndt at sætte emails som de ikke lige gider at afmelde deres nyhedsbrev men bare trækker det over i deres ”Spam boks”, så derfor gøre det ikke for besværligt at afmelde.
- Regularitet: Kunsten ved email marketing er at få timingen rigtig. Husk at sende email nyhedsbreve ofte, det kan være en gang om måneden på en forudbestemt dato eller en gang hver anden uge er også en glimrende mulighed. Sender du alt for mange emails kan det irritere kunden, som derefter bare kan afmelde sig. Så når du finder den rigtige timingen for udsendelse af dine emails, er du i kundens hukommelse og vil være i stand til at sælge dine idéer og produkter, ofte.