Indlægsoversigt:
E-mail-marketing er den mest effektive marketingkanal, og for hver $ 1, du bruger, kan du forvente et afkast på din investering på $ 51. Opnår du et højt investeringsafkast fra dine e-mail-marketingkampagner?
En vellykket marketingstrategi via e-mail er mere end taktik. Vi giver dig 5 strategier, herunder eksempler på virkelige forhold til, hvordan Amazon, HubSpot og præsident Barack Obama bruger e-mailmarkedsføring for at få succes.
Med 3 unikke markedsføringsstrategier via e-mail lader vi dig komme bag kulisserne og dele casestudier om, hvordan vi brugte e-mailmarkedsføring for at opnå en 94% åben sats og 30% klikfrekvens.
Dette tal forventes at nå op på 347 milliarder daglige e-mails inden udgangen af 2023.
E-mail-marketingstrategier har ændret sig gennem årene.
Hvad der fungerede for fem år siden, fungerer nu ikke længere.
Men det er stadig en nøglespiller til enhver markedsføringsstrategi.
Faktisk for de allerbedste online marketingfolk er e-mail marketing deres go-to marketing kanal.
E-mail-marketing overgår alle online marketingstrategier, herunder SEO, PPC og indholdsmarkedsføring!
En marketingstrategi via e-mail er en vigtig del af enhver markedsføringsstrategi. E-mail er den mest omkostningseffektive måde at promovere dine produkter på, kommunikere med dine kunder og nå dine forretningsmål.
Og i gennemsnit kan du for hver $ 1, du bruger på e-mailmarkedsføring, forvente et afkast på $ 51 (op fra $ 39 sidste år)!
Her deler vi de bedste e-mailmarkedsføringsstrategier, du kan bruge til at opnå ekstraordinære resultater gennem e-mailmarkedsføring.
5 strategier til bedre e-mail marketingkampagner
Når du følger disse e-mail-marketingstrategier, bliver e-mail også din vigtigste kanal!
Tilpas dine beskeder
Et godt eksempel på et firma, der gør personalisering godt, er Amazon.
Alle Amazons e-mails er personlige.
Det er ikke “Kære værdsatte kunde”, men “Kære Steven”.
2vfdv
Det er ikke “Du vil muligvis lide disse … (tilfældigt genereret)”, men “Du kan måske lide disse (baseret på min købshistorik)”.
For Amazon er e-mailmarketing ikke bare en anden marketingkanal. Det er nøglen til den samlede kundeoplevelse.
Jeff Bezos, Amazons administrerende direktør er en e-mail-mastermind. Jeff Bezos forstår værdien af e-mails og har været kendt for at læse igennem kundeklager. Det er også grunden til, at mere end 35% af alt produktsalg kommer fra anbefalinger (både via e-mail og på skærmen).
Og det er ikke kun Amazon, der har set denne slags resultater gennem personalisering.
En undersøgelse foretaget af Experian viste, at personaliserede e-mails giver 6x højere transaktionsrater!
Lad os opdele det i tal, som vi alle kan forstå:
Den seneste undersøgelse viste, at e-mailmarkedsføring genererer $ 0,08 i indtægter pr. E-mail.
Det lyder måske ikke meget …
Men hvis du sender en e-mail-kampagne til 500.000 abonnenter, kan du generere op til $ 40.000 i omsætning.
Det er en masse ekstra indtægter!
Men hvis du bruger personalisering i dine e-mails, kan du forvente meget mere!
Segmenter dine abonnenter
Ifølge e-mail-marketingfolk er segmentering nummer to på den øverste initiativliste i år.
Det er fordi, når du segmenterer din database, bliver dine e-mail-kampagner meget mere målrettet mod dit publikum.
Lad os se på et eksempel:
Du er vært for en netværksbegivenhed for ejere af små virksomheder inden for en radius af 20 km.
Hvordan kan du forvente at få det bedste resultat til dit arrangement?
Svaret er segmentering.
Den bedste måde at få ejere af små virksomheder til at møde op til din begivenhed er at oprette et segment af mennesker, der viser sig selv som en mindre virksomhedsejer, der bor inden for 20 miles fra din begivenhed og derefter sende dem en invitation via e-mail.
Segmenteringsdelen er enkel og kan let udføres via CRM-software.
Sammenlign dette med at sende en e-mail til hele din database med abonnenter spredt over hele landet (eller kontinentet).
Hvor irriterende er det at modtage en e-mail, der inviterer dig til en begivenhed, der er placeret på den anden side af verden?
Det er meget irriterende!
Før du begynder at segmentere din database, skal vi se på, hvor værdifuld den kan være.
En undersøgelse foretaget af HubSpot viste, at alle e-mail marketing KPI’er fungerer bedre, når du segmenterer din e-mail-liste.
Send mobilvenlige e-mails
Og hvad laver du, så snart du vågner om morgenen?
Hvis du er som mig, gætter jeg på, at du har din telefon ved siden af din seng, og det første du gør hver morgen er at tjekke din telefon for opkald, beskeder og ja, du gættede det, e-mails …
Bare rolig, du er ikke den eneste. 50% af os gør dette.
Når du sender en e-mail til en abonnent, der læser deres e-mails på deres mobile enhed, men e-mailen ikke er optimeret til den enhed, hvad tror du, de gør med?
For det meste vil de afmelde eller slette det.
Så hvorfor er det, at næsten halvdelen af alle e-mails stadig ikke er mobilvenlige?
Testkopi, design og knapper
Uanset om du tester din startside, destinationssider eller e-mail-skabeloner, giver test os data til at træffe praktiske beslutninger, der forbedrer vores marketingpræstationer.
Og e-mail-marketing er ikke anderledes.
De fleste marketingfolk har A / B testet deres e-mail-kampagner.
Hvis jeg skulle gætte, vil jeg sige, at du har testet din e-mail-emnelinje, ikke?
Ved at sende flere variationer foretaget på emnelinjen til en lille prøve af abonnenter, var de i stand til at beregne det beløb i donationer, de kunne forvente at modtage baseret på resultaterne.
Prøvestørrelsen afslørede, at emnelinjen med den dårligst præstation (“Den ene ting, afstemningerne fik ret ..”), når den sendes til hele databasen, ville generere $ 403.603 i donationer.
Den mest effektive emnelinje (“I will be outspent”) forventedes at generere $ 2.540.866 i donationer.
Det er en enorm forskel!
Automatiser e-mail-kampagner, når det er muligt
Triggerbaserede e-mails er e-mails, der sendes automatisk ud fra brugeradfærd.
De mest almindelige former for trigger-e-mails er ‘velkomst’-e-mails,’ tak ‘e-mails og’ transaktionsmails ‘, såsom e-mail med ordrebekræftelse og e-mail-kvitteringer.
Dataene bag trigger-e-mails viser os, at trigger-e-mails fungerer meget bedre end traditionel e-mail.
For eksempel fandt Epsilon, at:
Åbne priser for trigger-e-mails er helt op til 49% (95% højere end traditionelle e-mail-priser)
Den gennemsnitlige klikfrekvens (CTR) for trigger-e-mails er mere end dobbelt så høj i forhold til traditionelle e-mail-klikfrekvenser
Og ikke kun det, Forrester-undersøgelser viste, at trigger-baserede marketingkampagner via e-mail kan generere 4 gange mere indtjening og 18 gange større fortjeneste!
Lyder dette for godt til at være sandt?
Det er det ikke. Vi har testet det. Og det fungerer!