Søgemaskineoptimering (SEO) er et væsentligt aspekt af enhver digital marketingkampagne for at flytte forbrugere online. Det er nødvendigt med effektiv markedsføring. SEO er et sæt værktøjer og bedste praksis, der hjælper med at gøre dit websted mere effektivt og mere trafikvenligt og sandsynligvis forretningskrævende.
Mens SEO tidligere betød blot at anvende søgeord på hjemmesiden, som søgemaskiner kunne identificere, er SEO i 2018 meget mere kompliceret og inkluderer et langt bredere udvalg af variabler.
For små virksomheder er SEO nu et fuldtidsjob, og mange søger webstedsdesign og marketingfolk som Pronto for at få hjælp.
Hvem er i dit marked?
I dag handler SEO om at tiltrække turister af høj værdi, der er interesserede i hvad du har at sige, snarere end kun at fange så meget trafik som muligt.
Hvad søger virksomheden med hensyn til demografi? Hvordan udfører de online-søgninger? Hvilken by er de i?
Dine SEO-investeringer bliver mere kritiske, efterhånden som dine svar bliver mere præcise. Google Analytics er et godt sted at starte din forskning!
De fleste mennesker søger på mobile enheder
Det ville være bedst, hvis du ikke havde nogen tal, der kunne bevise, at markedet for mobilinternet er eksploderet i løbet af de sidste par år og overvundet desktops. Hvis du ønsker at score højt på søgemaskinens resultatsider, skal du optimere dit websted til mobile browsere. Indtast webstedets URL i Googles sammenligning af mobilvenligt, hvis du ikke er sikker på, hvordan det holder op.
Søgemaskiner udvides
Antager du straks, at de taler om Google, når nogen diskuterer søgemaskiner? Teknologigiganten har en så betydelig markedsandel, at ‘Googling’ nu er et verbum. For eksempel udføres en stor del af søgningerne, Microsofts Bing, dog på alternative websteder.
Se på alternativer på Google for at se, hvor du bedømmer. Det kan være alt, hvad der kræves for at hæve et par placeringer på Bing for at forbedre interaktionen mellem sociale medier og tilføje metatags.
Hvad søger dit publikum efter?
Den gennemsnitlige bruger stolede ikke på søgemaskinerne for at forstå samtalespørgsmål for kun få år siden. De ledte efter “blomsterlevering new york” med klodsede ord. Nu har du lyst til at skrive ting som “Hvem giver roser tæt på mig?” Du ved.
Ændringer i søgeradfærd er generelt subtile, men de påvirker hvilke søgeord, der er mest værdifulde for dit websted. I stedet for at stole på søgeord, der giver dig mere trafik, skal du koncentrere dig om konverteringer, lønninger og indtjening.
Enkel navigation hersker, og kvalitetsindhold er konge
En brugervenlig og spændende webside med indhold, der er let at finde, ville maksimere trafikken. Hver side skal designes med unikt co
ntent- og søgeordstemaer, så søgemaskinerne hurtigt kan indeksere og placere sig højere.
Dit bedste håb for en bedre vurdering er positiv adfærd, at holde indhold regelmæssigt og koncentreret, stoppe jargon og søgeordsraffinaderi fra at gøre kunden utilfreds og skade placeringen.
Links til dit websted er dyrebare
Søgemaskiner mener, at hvis et websted har tilknytning til dit, angiver det, at dit websted indeholder nyttigt indhold. For ikke så længe siden var du nødt til at øge din vurdering for at modtage millioner af links fra sider af lav kvalitet. Vigtigheden af et link til dit websted i dag afhænger af sammenhængen mellem det relaterede websted. Kun et par forbindelser fra steder med høj trafik til din virksomhed ville gøre dit arbejde fremragende!
Sociale medier har en central rolle
Endelig har sociale medier udviklet sig fra et kernenetværk til et meget lukrativt distributionssted. Ofte begynder folk at søge på sociale websteder og går ind på en virksomheds internet. Deling af opdateret, underholdende og tilpasset materiale vil appellere til dig og din platform.