Opbygning af en kunde database

Lad mig stille dig et spørgsmål: tror du det er lettere at sælge dit produkt eller tjenesteydelser til en komplet fremmed eller til en person, du har haft kontakt med før, uanset om det er en e-mail samtale, forum deltagelse eller endog et eksisterende kundeforhold (dvs. han har købt noget fra dig). Uden tvivl, ville det være sværere at sælge til en totalt fremmed, som ikke ved, om du er en ærlig sælger, og hvorvidt de skal stole på dine ord og tror, ​​at dit produkt eller tjenester virkelig vil gavne dem.

Det er netop derfor, du bør opbygge en kundebase – en gruppe af mennesker, der stoler på dig og vil højst sandsynligt købe et produkt, du tilbyder dem. Dette vil sikre, at du har en tilbagevendende og konsekvent indtægtskilde. Når du slipper et produkt eller foretage en godkendelse, du har en gruppe af mennesker, altid klar til at høre, hvad du har at sige.

Der er flere kilder, som du kan indpasses i at begynde at opbygge et kundegrundlag. For eksempel kan du deltage i et online diskussionsforum og giver råd og hjælp gratis. Det vil ikke vare længe, ​​før folk begynder at genkende dit navn og stoppe op og lytte hver gang du har noget at sige. Du vil blive en værdifuld ven og lærer, og få tillid til disse mennesker. Ville du købe noget, dine nære ven anbefaler?

En anden måde at opbygge en kundebase er at opbygge en mailingliste. Der er en gazillion metoder til at indsamle abonnenter, men når det er kogt ned til essensen, det handler om at bevise din værdi til publikum og tilbyder et incitament til at få folk til at blive en del af din adresseliste. Et typisk eksempel ville være en hjemmeside choke-fuld af frit tilgængelige, hjælpsomme og kvalitet artikler om et bestemt emne, plus en “særlig rapport”, der kan downloades gratis, forudsat at du giver din e-mail-adresse. De rige indhold giver værdi, og de “særlige rapporten” er det ekstra incitament.

Endnu en kilde til din kundebase, som ofte glemmes, er dine eksisterende kunder. Hvis du har købt dette produkt fra netop denne person og han svarede tålmodigt på alle dine spørgsmål, ville du købe af ham igen i fremtiden? Helt sikkert. Når en kunde har givet dig sine penge, det er ikke enden på sagen, fordi ved at holde sig i kontakt med ham og udvikle et blomstrende forhold til ham, vil du have en levetid indtægtskilde.

Tænk, hvis 100, 1000 eller endda 10.000 kunder venter på at få fat i din nyeste produkter, allerede inden de er frigivet! Derfor er det vigtigt at opbygge en kundebase, fordi det simpelthen sparer en masse tid og kræfter.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *